آیا از وبلاگ راضی هستید؟

آمار مطالب

کل مطالب : 266
کل نظرات : 0

آمار کاربران

افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

بازدید امروز : 186
باردید دیروز : 175
بازدید هفته : 379
بازدید ماه : 361
بازدید سال : 6560
بازدید کلی : 69193

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان حامیان سید علی خامنه ایو آدرس iraneslami.m.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبلیغات
<-Text2->
نویسنده : محمدحیدرزاده
تاریخ : 2 / 8 / 1392
نظرات

بسم الله الرحمن الرحیم
صدام؛تا نیم ساعت دیگر کمر ایران خواهد شکست!
(دیدن برخی از تصاویر این نوشته برای افراد زیر۱۳سال توصیه نمیشود)
برای آنها که حوصله ی  تحقیق درباره جنگ تحمیلی را ندارند
برای آگاهی از علل شروع جنگ به لایه های پنهان جنگ۱ مراجعه فرمایید
وفیق السامرایی(مسئول بخش ایران در استخبارات(اطلاعات) عراق:
“راس ساعت دوازده روز سپتامبر ۳۱ شهریور ماه ۱۳۵۹صد و نود و دو فروند هواپیمای جنگنده نیروی هوایی عراق،به طرف اهدافشان در داخل خاک ایران در آمدند .در همین لحظه فرمانده کل قوا،صدام حسین در حالی که چفیه ی قرمز رنگ به سر داشت و نوار فشنگ به دور کمر خود بسته بود،بی آنکه درجات نظامی اش را نصب کرده باشد،وارد اتاق عملیات شد.
“عدنان خیر الله”وزیر دفاع:((سرور من !جوانها بیست دقیقه قبل به پرواز درآمدند))
صدام :((تا نیم ساعت دیگر کمر ایران خواهد شکست.))
به جرئت می توان این اقدام صدام(آغاز جنگ با حمله ی سنگین هوایی)را تقلید از استراتژی نظامی اسرائیل در حمله برق آسا و کوبنده هوایی به فرودگاهها و هواپیماهای مصر، سوریه و اردن در جنگ شش روزه اعراب و اسرائیل و به ثمر نشستن نتایج چشمگیر آن دانست که صدام  می خواست همان نتایج را اینبار برای خود رقم بزند.
بعد از صدای بمباران هوایی اولین صدایی که خبر ازشروع جنگ میداد پیامی بود که آغشته به خش خش از رادیو شنیده میشد:
“دولت دست نشانده و مزدور عراق تجاوز هوایی را به حریم جمهوری اسلامی ایران آغازکرد و به چند پایگاه هوایی حمله نموده‌است. ما تاکنون نخواسته بودیم حمله کنیم اما ارتش جمهوری اسلامی تجاوز این بعثی‌های دست نشانده را تحمل نمی‌کند و درس تلخی به صدام خواهد داد.
صدای گوینده رسمی رادیو نبود بلکه صدای نماینده ی امام(ره)در سپاه بود و این نماینده نیز کسی جز سید علی خامنه ای نبود.
اولین شکار جنگنده های عراقی پایگاه های هوایی ایران بودند که مکان و زمان حمله به ترتیب عبارت بودند از:
  1. ساعت یک و چهل و پنج دقیقه بعد از ظهر حمله به فرودگاه اهواز،  توسط ۶ میگ
  2. ساعت بیست و دوازده دقیقه بعد از ظهر حمله به فرودگاه مهرآباد تهران، توسط ۴ میگ
  3. ساعت دو و چهل پنج دقیقه به پایگاه نوژه،
  4. ساعت چهارده و سی دقیقه با ۳ میگ به فرودگاه سنندج و مرکز سپاه،
  5. با ۸ میگ به فرودگاه تبریز، پالایشگاه و نیروگاه
  6. حمله با چند میگ به اسلام آباد و کرمانشاه و اصفهان.
با روی دادن این حملات دلاور مردان نیروی هوایی بیکار ننشستند و در پاسخی کوبنده تر بسیاری از مواضع مهم و استراتیژیک دشمن بعثی را منهدم کردند.از جمله خلبانان نیروی هوایی ایران به فاصله دو ساعت پس از بمباران عراقی‌ها،توانستند با هواپیماهای اف-۴ به پایگاه‌های الرشید در جنوب بغداد و شعیبه حمله کنند و خسارات عمده به این دو پایگاه وارد آورند. فردای آن روز  نیز خلبانان نیروی هوایی ایران با ۱۴۰ فروند هواپیمای بمب‌افکن به پرواز درآمدند و به پایگاه‌های هوایی و مراکز ارتباط و رادار نیروی هوایی عراق حمله نمودند.
بعد از حمله ی سنگین هوایی عراق و پاسخ نیروی هوایی ایران، نیروی های زمینی عراق از سه جبهه و در هر جبهه با یک سپاه یورش زمینی خود را آغاز کرد. سپاه اول از جبهه شمالی، سپاه دوم از جبهه میانی و سپاه سوم از جبهه جنوبی پیشروی سریع خود را آغاز کردند.
اما تنها عامل کاهنده ی زمانی که در معادلات صدام به میان نیامده بود مقاومت خودجوش غیور مردمان مناطق مرزی بود که با دادن تلفات سنگین و تجهیزات نظامی ناچیز همچون تفنگ ام۱ گاراند جلوی پیشروی سریع ارتش عراق را میگرفتند.و این اقدام علاوه بر جلوگیری از پیشروی سریع عراق زمینه ساز خرید وقت برای آماده شدن ارتش خودی در جهت مقابله با دشمن بعثی نیز می شد.
و تمام این مقاومت ها در حالی بود که مردم خرمشهر با دفاع۳۵روزه و به یادماندنیشان غیرت ایرانی را در حفظ این مرز و بوم به رخ جهانیان کشاندند.
در ایامی که نیروی زمینی عراق به پیشروی خود در خاک ایران ادامه می‌داد و در فاصله دو ماه از شروع جنگ زمینی، بیش از چهارده هزار کیلومتر مربع از خاک ایران را تصرف کرده بود (شهرهای مرزی خرمشهر، سوسنگرد، بستان، مهران، دهلران، قصر شیرین، هویزه، نفت شهر، سومار، موسیان را به اشغال خود در آورد و شهرهای آبادان، اهواز، اندیمشک، دزفول، شوش و گیلان غرب را آماج توپخانه خود قرار می‌داد)و این نیروی هوایی ایران بود که با برتری خود در آسمان،و با پرواز در ارتفاع کم روی واحدهای نیروهای زرهی عراق و همچنین موشک های هدایت شونده ی هوا به زمین ماوریک منجر به انهدام زره پوشهای عراقی میشد و به این وسیله می توانست از سرعت پیشروی نیروی زمینی عراق، که تا فاصله ۱۰ کیلومتری اندیمشک و ۲۰ کیلومتری اهواز رسیده بود، بکاهد.
صدام که عملا نتوانسته بود با بمباران های سنگین هوایی روحیه ی مردم ایران را جهت ایجاد فشار بر روی دولتمردان تقویت کند و در عمل با سیل سنگین جمعیت زن و مرد،پیر و جوان که جهت مشارکت داوطلبانه در جبهه به وجود آمده بودند مواجه شده بود ۳۵۰۰ بار اقدام به استفاده ی وحشیانه از سلاح های شیمیایی و در سطح وسیع نمود.
و این اقدام بی رحمانه و عاجزانه ی عراق، ایران را با دادن بیش از۱۰۰,۰۰۰قربانی در رده ی بزرگترین قربانیان سلاح های کشتار جمعی قرار داد! از جمله شهرهایی که قبرستان بمب های شیمیایی و هزاران زن و کودک بی گناه شدند عبارتند از:
هلاله و نی خزر در ۵۰ کیلومتری غرب ایلام
شهر سردشت در ۷ تیر ۱۳۶۶ که فجیع‌ترین حمله شیمیایی در آنجا صورت گرفت
حلبچه در اسفند ۱۳۶۶که وحشیانه ترین و وسیع ترین مورد استفاده از جنگ افزارهای شیمیایی از زمان جنگ جهانی اول تاکنون به شمار می‌رود که حداقل ۵۰۰۰ تن از مردم کُرد و مسلمان این شهر را کشته و ۷۰۰۰ تَن دیگر را مجروح کرد.
 
بر اساس گزارشهای رسمی، گاز اعصاب باعث مرگ بیش از۲۰۰۰۰ سرباز ایرانی به صورت آنی می‌شد.و از۹۰۰۰۰ بازمانده این حملات ۵۰۰۰ نفر از آنها به طور مرتب به درمان نیاز دشت و در حدود ۱۰۰۰ نفر از آنان در بیمارستان ها بستری می‌شدند و هر لحظه با مرگ دست و پنجه نرم میکردند.و البته بسیاری دیگر نیز مورد اصابت گاز خردل بوده‌اند.
همچنین عراق گازهای شیمیایی را بر ضد غیرنظامیان، روستاییان و بیمارستان‌ها استفاده کرد که باعث مرگ بسیاری از آنان شد. علاوه بر این ۳۰۸ موشک عراقی در طی سالهای ۱۹۸۸-۱۹۸۰ بر ضد نواحی پر جمعیت ایران شلیک شد که باعث مرگ۱۲۹۳۱ نفر شد.و این در حالی بود که صدام علنا اقدام به گسترش ساخت آزمایشگاه های تولید سلاح های مهلک شیمیایی با همکاری آلمان می کرد تا جایی که این اقدامات، عراق را به یگانه دارنده ی بزرگترین کارخانه های تولید سلاح های شیمیایی جهان تبدیل کرد.
 گستاخی صدام و رژیم بعث و همچنین سکوت مجامع بین المللی به جایی رسیده بود که طارق عزیز رسما در جریان سفر سه روز خود به برزیل و بدون هیچ ترس و شرمی اعلام کرد:
“ما بارها از سلاح شیمیایی بر علیه ایران استفاده کردیم!”
در ۲۱ مارس ۱۹۸۶ شورای امنیت سازمان ملل متحد اعلام کرد که «اعضای این شورا پس از تحقیقات کارشناسان به این نتیجه رسیدند که سلاح‌های شیمیایی در موارد زیادی توسط نیروهای عراقی بر ضد نظامیان ایرانی به کار برده شده‌است و اعضای شورای امنیت به شدت این اقدام عراق در ادامه دادن استفاده از سلاح‌های شیمیایی را محکوم می‌کنند.
که لازم به ذکر است  این تصمیم شورای امنیت با استفاده آمریکا از حق وتو خود لغو و به راحتی کنار گذاشته شد.
در پایان نیز نظر شما را به تصاویری تلخ از جنایت های صدام جلب میکنم.
پایان


تعداد بازدید از این مطلب: 841
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








سلام ممنونم از انتخاب و بازدید شما. گتوند شهر دین،دانش،دلیری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود